Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,060 15 mei 2024 12:09
  • -0,340 (-1,45%) Dagrange 23,060 - 23,800
  • 63.201 Gem. (3M) 242K

AMG 2024

3.468 Posts
Pagina: «« 1 ... 169 170 171 172 173 174 | Laatste | Omlaag ↓
  1. axie 14 mei 2024 21:15
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 14 mei 2024 21:03:

    [...]

    Ja dan ff naar hun homepage gaan daar staat het artikel ook.
    Deze link werkt ook niet zag ik .

    moodycountyenterprise.com/stories/sma...,82259
    Bedankt Lepre.., heel interessant artikel! ! Zomaar twee quotes:

    Earlier this year, Tesla CEO Elon Musk told industry analysts Chinese EVs are so good that without trade barriers, “they will pretty much demolish most other car companies in the world.”

    The Western markets did not democratize EVs. They gentrified EVs,” said Bill Russo, the founder of the Automobility Ltd. consultancy in Shanghai. “And when you gentrify, you limit the size of the market. China is all about democratizing EVs, and that’s what will ultimately lead Chinese companies to be successful as they go global.”

    M.a.w. de Chinezen hebben er actief aan gewerkt om de EV betaalbaar te maken, terwijl in het Westen de EV een niche product is voor de Rijken. De gedachte hierachter is duidelijk: niet alleen krijgen de Chinezen hierdoor schaalgrootte en daardoor concurrentie voordeel, maar ook hoeft China hierdoor minder Olie te importeren. Jammer dat de Europese fabrikanten niet zo vooruitstrevend zijn..:-)

    Ook is het nu duidelijk waarom Biden deze maatregelen heeft ingevoerd. Zonder deze heffingen zal er namelijk een massa slachting onder Amerikaanse autofabrikanten plaatsvinden.
  2. forum rang 4 Aandachtige lezer 14 mei 2024 23:16
    quote:

    christo1 schreef op 14 mei 2024 20:36:

    Concurrentie voor lithium-ion batterij?

    wibnet.nl/techniek/nieuwe-batterij-vo...

    Mvg.
    Er zijn er zo al heel wat. Zou best kunnen dat over een jaar of vijftien lithium niet meer zo nodig is omdat er betere productierijpe alternatieven zijn. Sterker nog, daar ga ik vanuit.
  3. forum rang 5 Money Never Sleeps 15 mei 2024 12:19
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 14 mei 2024 18:10:

    Denk dat de USA hier nog vet roet in het eten gaat gooien met hun importheffingen ! Mensen kopen dan toch heel veel liever gewoon een benzine-auto of een ongestekkerde hybride denk ik. AMG zie ik t.g.v Biden nog wel dalen naar 10 Euro koers ! Geloof maar gerust dat men in Europa zo met de grote Duitse auto-industrie ook naar 100% importheffingen gaat voor Chinese EV auto's en de daarvoor benodigde grondstoffen. Dat gaan zeer veel veel consumenten niet betalen . Die zeggen F...ck You !
    Ford gaat vanaf 2030 GEEN brandstofauto's meer produceren.
    Volvo gaat vanaf 2026 GEEN brandstofauto's meer produceren.
    Toyota......
    KIA.....
    VW.....
    Misschien dat je in de toekomst nog een Ferrari kan kopen MET brandstof. Dan moet je wel succes hebben met beleggen.
  4. forum rang 5 christo1 15 mei 2024 12:28
    quote:

    Money Never Sleeps schreef op 15 mei 2024 12:19:

    [...]

    Ford gaat vanaf 2030 GEEN brandstofauto's meer produceren.
    Volvo gaat vanaf 2026 GEEN brandstofauto's meer produceren.
    Toyota......
    KIA.....
    VW.....
    Misschien dat je in de toekomst nog een Ferrari kan kopen MET brandstof. Dan moet je wel succes hebben met beleggen.
    Euhh, Ford heeft zojuist beslist om brandstofautos na 2030 nog te willen produceren omwille dat de consument dit vraagt en zeker hybride modellen, Volvo na 2026??, ik weet dat ze hybride modellen na 2026 gaan produceren.

    Volvo heeft in Zweden een fabriek waar ze nog geen enkel EV model produceert, volop benzine en hybride modellen.....

    Lithium prijzen zoeken wederom de 100.000 Yuan op, voorbode dat de dalende trend wederom is ingezet?

    Mvg.
3.468 Posts
Pagina: «« 1 ... 169 170 171 172 173 174 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG: na moeizaam Q1 zijn alle ogen gericht op herstel lithium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links